Reklama

Linki

środa, 10 czerwca 2015

Najprostsza domowa pomadka do ust

Najprostsza domowa pomadka od ust
Pomadki do ust nie może zabraknąć w letniej kosmetyczce. Nawilżającą pomadkę ochronną w sztyfcie możemy wykonać samodzielnie - do tej pory robiłam jedynie wersje w słoiczkach, jednak uznałam, że sztyft będzie na lato znacznie bardziej higieniczny i wygodny. A wykonać taką wersję to niewiele większa filozofia (3 składniki w podstawowym przepisie i 15 minut roboty). :)
  

Domowa pomadka do ust - składniki:

  • 20% wosku pszczelego (taki w granulkach, np. z ZSK),
  • 40% masła kosmetycznego (u mnie kakaowe, ale może być shea, bądź inne),
  • 40% oleju zimnotłoczonego (np. rycynowego lub z pestek śliwki),
  • opcjonalnie dodatki: zapachowe - 5-10 kropli olejku eterycznego, czekolada; koloryzujące -odrobina startej szminki, pigment, trochę cienia do powiek lub różu do policzków; miód, płynna wit. E,
  • pusty pojemnik po pomadce.

Na początek masło i wosk wkładamy do porcelanowej lub szklanej miseczki, wstawiamy ją do garnka z wodą i nastawiamy na mały gaz. Pomału rozpuszczamy składniki w kąpieli wodnej. Kiedy mikstura stanie się płynna, ściągamy ją z ognia i czekamy, aż nieco ostygnie. Dodajemy wtedy wybrany olej i dodatki. Ja użyłam oleju rycynowego (nawilża i nadaje pomadce połysk), kropli olejku z drzewa herbacianego (jest antybakteryjny, więc przedłuży trwałość) i odrobiny startej szminki dla nadania koloru.




Same możecie zdecydować o kolorze i zapachu pomadki :) Jeśli używacie masła kakaowego, fajnym pomysłem będzie podbicie zapachu (i smaku!) przez dodanie szczypty kakao lub odrobiny startej gorzkiej czekolady. Możecie także pomadkę wzbogacić w dodatkowe właściwości nawilżające, dodając miód lub witaminę E (to też przy okazji konserwanty). Pamiętajcie tylko, żeby zrobić to dopiero, gdy mikstura wystygnie. No a kiedy już wystygnie, to przekładamy ją do wyparzonego, umytego sztyftu po starej pomadce.
I jeszcze małe wskazówki:

  • pomadka wyszła za rzadka - rozpuszczamy ponownie w kąpieli wodnej i dodajemy wosku pszczelego;
  • pomadka wyszła zbyt zbita - rozpuszczamy i dodajemy oleju;
  • proporcje jakich użyłam to: po łyżce masła i wosku, pół łyżki oleju (i nieco za dużo mi wyszło z tych ilości).

Więcej dowiesz się Tutaj

Po więcej naturalnych dobroci zapraszam na http://www.babkazielna.pl/  :)

Składniki w powyższych przepisach kupisz w moim sklepie TUTAJ


 Masło Shea nierafinowane kupisz TUTAJ

Masło kakaowe nierafinowane kupisz TUTAJ
Olej kokosowy rafinowany kupisz TUTAJ
Olej rycynowy kupisz TUTAJ

Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

5 komentarze

  1. Ja nie mam żadnego składnika. Wiesz moze gdzie można kupić tanio masło shea lub olej kokosowy ,a i wosk pszczeli ???? Byłabym wdzięczna za odp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz zakupić w sklepie np. zielonyklub.pl zrobsobiekrem.pl Chociaż pierwszy jest tańszy, ale nie ma tam wszystkie, ale masło shea i wosk pszczeli powinien być :)

      Usuń
    2. Mila, ja zamawiałam masło shea i wosk ze zrobsobiekrem.pl właśnie, ceny wydaja mi się w porządku, z produktów jestem zadowolona :)

      Usuń
  2. Robiłam swoją pomadkę właśnie wg. tego przepisu i wyszła świetna. Nie topi się w torebce nawet w upały. Ja dodałam do swojej naturalny pigment.

    OdpowiedzUsuń

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Newsletter

Katalog-blogów

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2011 Recenzje i Składy kosmetyków ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0